De ce ar trebui sa tii cont cand scrii o scrisoare de intentie in 2024?

Vrei sa aplici la un job, ti-ai pregatit CV-ul, dar parca simti ca ar mai fi nevoie de ceva pentru a avea o candidatura puternica? Atunci nu ezita sa adaugi si o scrisoare de intentie. Aceasta este un instrument important care va sustine CV-ul tau si te va ajuta sa evidentiezi si mai bine de ce tu esti persoana potrivita pentru jobul respectiv.

Descopera in randurile ce urmeaza cele mai importante aspecte de care ar trebui sa tii cont.

  1. Interesul pentru candidatura

Este foarte important sa demonstrezi interesul pe care il ai pentru pozitia si compania respectiva. Arata ca esti interesat/a in mod direct de acestea folosind numele companiei si al rolului ales la inceputul scrisorii. 

Pentru a face acest lucru arata ca ai facut un research despre companie si pozitia respectiva. Poti mentiona initiativele, valorile sau proiectele companiei care te-au impresionat si care te-au motivat sa aplici. 

Nu uita sa explici si de ce iti doresti acel rol, inclusiv motive legate de cultura organizationala, misiunea companiei, oportunitatile de dezvoltare si proiectele in care ai vrea sa te implici.

  1. Personalizarea

Atunci cand vorbim despre personalizare, ne referim la doua aspecte deopotriva importante. In primul rand, este esential ca scrisoarea ta de intentie sa fie adaptata specificului pozitiei pentru care aplici, similar cu modul in care ar trebui sa procedezi si in cazul CV-ului. Evita utilizarea unor sabloane generice si subliniaza de ce exact tu esti potrivit pentru acea pozitie.

In al doilea rand, personalizarea implica adaugarea unei note personale si individuale candidaturii tale. Intr-o scrisoare de intentie, ai mai mult spatiu pentru a detalia cine esti si pentru a evidentia calitatile tale unice.

Este o oportunitate de a dezvalui mai multe despre tine ca persoana si de a sublinia modul in care abilitatile si experienta ta se aliniaza cu cerintele si valorile companiei sau organizatiei la care aplici.

In plus, o scrisoare de intentie personalizata atrage atentia recrutorului. Daca vei face o conexiune intre experienta ta si nevoile companiei la care aplici, ai sanse mai mari sa atragi atentia recrutorului si sa te diferentiezi de ceilalti candidati.

  1. Tonul si exprimarea corecta

Scrisoarea de intentie este adesea primul punct de contact dintre tine si recrutorul. Un ton si o exprimare corecta vor crea o impresie initiala pozitiva si pot atrage atentia recrutorului asupra calitatilor tale.

Aceasta te va ajuta sa fii credibil/a si de incredere in ochii recrutorului. Iti vei demonstra atentia la detalii si importanta pe care o acorzi calitatii cuvintelor tale.

De asemenea, redactarea scrisorii tale este o oportunitate excelenta pentru a demonstra abilitatile tale de comunicare in scris. Din punctul nostru de vedere nu exista nicio pozitie care sa nu necesite bune abilitati de comunicare. 

  1. Atributiile tale speciale

Atunci cand iti redactezi scrisoarea de intentie ar trebui sa incerci sa raspunzi la intrebarea “Ce ma face pe mine special/speciala, in comparatie cu ceilalti candidati? Care este valoarea mea adaugata?

Cum te asiguri ca demonstrezi aceasta unicitate prin intermediul scrisorii de intentie?

  • Arata abilitati de comunicare. Capacitatea de a personaliza si a evidentia relevanta ta pentru pozitie intr-o scrisoare de intentie poate fi vazuta ca o abilitate de comunicare eficienta, care este importanta in aproape orice rol.
  • Adaptabilitate, creativitate si abilitati de rezolvare a problemelor. Demonstreaza ca ai aceste abilitati prin cateva exemple de la fostul loc de munca. Acestea vor arata ca esti un candidat cu potential, motivat si care se poate adapta oricarei situatii.
  • Abilitatile tale si nevoile companiei. Identifica nevoile companiei pentru care aplici si subliniaza de ce tu, prin abilitatile si experienta ta, esti candidatul pe care ei il cauta. Fii specific si relevat, oferind exemple sau scenarii care ilustreaza cum ai putea aborda acele necesitati

In 2024, o scrisoare de intentie eficienta, care sa garanteze un viitor interviu de angajare, trebuie sa fie personalizata, relevanta, sa evidentieze valoarea ta adaugata si sa fie adaptata cerintelor companiei. Ai grija sa iei in considerare toate aceste aspecte data viitoare cand vei redacta una.